معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: 10 پایگاه مرمت در استان کرمانشاه مشغول مرمت آثار و بناهای تاریخی است.
کد خبر: ۴۲۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 21 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،اکبر رضایی ، اظهار داشت: 10 پایگاه مرمت در استان کرمانشاه مشغول مرمت آثار و بناهای تاریخی است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با مرمت و بازسازی بازار بنکدارها و آهنگرها اشاره و بیان کرد: اعتباری در حدود یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان برای بازسازی آثار مذکور در نظر گرفته شده است که پیمانکار آن حدود یک‌ماه گذشته، کار را شروع کرده است.

وی با اشاره به مرمت تکیه بیگربیگی، تکیه معاون‌الملک، خانه فیض مهدوی و کاروانسرای ماهیدشت، تصریح کرد: بخش از بازار زرگرهای کرمانشاه که چندی پیش در بافت فرسوده دچار حریق شد، در برنامه مرمت میراث فرهنگی استان قرار دارد.

رضایی ادامه داد: سقف بازار زرگرها به صورت سنتی با استفاده از شیروانی و چوب درست شده بود که با حریق اتفاق افتاده از بین رفته و برای طاق زدن آن میراث‌فرهنگی استان تقاضای پنج میلیارد اعتبار استانی کرده است تا جداره آسیب دیده نیز تصحیح شود.

این مسؤول با بیان اینکه قرارداد مرمت جداره دیواره مدرس(هوری آباد) بسته شده است، اضافه کرد: پیمانکار به‌زودی در این منطقه مشغول به کار می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: کلیسای قلب مسیح و حمام حاج شهبازخان کرمانشاه که ثبت‌ملی شده است با مشخص شدن پیمانکار، مرمت آن‌ها با اعتبارات ملی آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار